Ahad, 4 November 2012

Antara penyebab mereka menolak Imunisasi

Pada asasnya, imunisasi atau vaksin yang disuntik ke dalam badan kanak-kanak diperbuat daripada virus yang diambil dari kambing yang mati dan busuk.

Virus ini dilemahkan dengan plumbum, merkuri dan aluminium. Ia ditambah pula dengan ekstrak air punggung babi, anjing dan monyet.

Antara kesannya ialah kanak-kanak akan mudah mendapatkan demam panas, demam kuning, minda menjadi lemah akibat plumbum.

Manakala apabila dewasa kelak mudah mendapat penyakit berbahaya seperti kanser akibat merkuri, nyanyuk atau masalah mental akibat alumunium.

Logam-logam berat seperti plumbum, merkuri dan alumunium akan menjadikan anak mudah menjadi hiperaktif dan agresif membabi buta. Manakala ekstrak air punggung babi, anjing dan monyet pula boleh menyebabkan gejala sosial pada muda-mudi seperti ketagihan ubat-ubatan terlarang, sex bebas dan sebagainya.

APAKAH KITA PERLU BUAT
.
Sebaik-baiknya jangan menerima imunisasi. Jika kita hendak melakukannya, tanya dahulu apakah kandungannya dan mintalah jaminan.

Antara perubatan yang menentang keras imunisasi dan suntikan vaksin ialah Perubatan homeopati dan beberapa perubatan alternatif lain.

Para doktor Homeopati tidak setuju atau menentang imunisasi kerana ia adalah punca dari pelbagai penyakit kronik seperti asma, jantung berlubang, pengerasan hati, kanser dan lain-lain.

Bagi para doktor homeopati dan sesetengah pengamal perubatan alternatif serta holistik berpendapat bahawa setiap penyakit hendaklah dirawat dan perlu diubati.

Bagi mereka yang belajar Perubatan Homeopati, di dalam buku Perubatan Homeopati ada dijelaskan tentang keburukan imunisasi yang terbagi kepada tiga bahagian iaitu :

1. Sesetengah kanak-kanak mampu menolak kesan imunisasi ini kerana kekuatan daya tahan tubuhnya.
2. Sesetengah kanak-kanak tidak mampu menolak kesan imunisasi sehingga sistem antibodinya menjadi lemah.
3. Ramai kanak-kanak mendapat penyakit kronik akibat imunisasi. 

Adakah imunisasi menurut Islam?

Ada! Bahkan Rasulullah sendiri yang mengajar dan mencadangkannya.
Imam Bukhari dalam Shahih-nya men-takhrij hadits dari Asma’ binti Abi Bakr:
Dari Asma’ binti Abu Bakr bahwa dirinya ketika sedang mengandung Abdullah ibn Zubair di Mekah mengatakan, “Saya keluar dan aku sempurna hamilku 9 bulan, lalu aku datang ke Madinah, aku turun di Quba’ dan aku melahirkan di sana, lalu aku pun mendatangi Rasulullah Shalallaahu alaihi wasalam, maka beliau Shalallaahu alaihi wasalam menaruh Abdullah ibn Zubair di dalam kamarnya, lalu beliau Shalallaahu alaihi wasalam meminta kurma lalu mengunyahnya, kemudian beliau Shalallaahu alaihi wasalam memasukkan kurma yang sudah lumat itu ke dalam mulut Abdullah ibn Zubair. Dan itu adalah makanan yang pertama kali masuk ke mulutnya melalui Rasulullah Shalallaahu alaihi wasalam, kemudian beliau men-tahnik-nya, lalu beliau Shalallaahu alaihi wasalam pun mendo’akannya dan mendoakan keberkahan kepadanya.

Bayi dilahirkan dalam keadaan kekurangan glukosa. Bahkan apabila tubuhnya menguning, maka bayi tersebut dipastikan memerlukan glukosa dalam keadaan yang cukup untuknya. Berat bayi saat lahir juga mempengaruhi kandungan glukosa dalam tubuhnya.
Pada kes bayi pramatang yang beratnya kurang dari 2,5 kg, maka kandungan zat gulanya sangat kecil sekali, dimana pada sebagian kes malah kurang dari 20 mg/100 ml darah. Adapun anak yang lahir dengan berat badan di atas 2,5 kg maka kadar gula dalam darahnya biasanya di atas 30 mg/100 ml.
Kadar semacam ini berarti (20 atau 30 mg/100 ml darah) merupakan keadaan bahaya dalam ukuran kadar gula dalam darah.

Hal ini boleh menyebabkan terjadinya berbagai penyakit, seperti bayi menolak untuk menyusu, otot-otot bayi lemah, aktiviti pernafasan terganggu dan kulit bayi menjadi kebiruan, kontraksi atau kejang-kejang. Kadang-kala boleh juga menyebabkan sejumlah penyakit yang berbahaya dan lama, seperti insomnia, lemah otak, gangguan saraf, gangguan pendengaran, penglihatan, atau kedua-duanya.

Apabila hal-hal di atas tidak segera diatasi atau diubati maka boleh menyebabkan kematian. Padahal ubat untuk itu adalah sangat mudah, yaitu memberikan zat gula yang berbentuk glukosa melalui infus, samada melalui mulut, mahupun pembuluh darah.Majoriti atau bahkan semua bayi memerlukan zat gula dalam bentuk glukosa seketika setelah lahir, maka memberikan kurma yang sudah dilumat boleh menjauhkan sang bayi dari kekurangan kadar gula.

Disunnahkan tahnik kepada bayi adalah ubat sekaligus tindakan pencegahan yang memiliki fungsi penting, dan ini adalah mukjizat kenabian Muhammad SAW secara perubatan dimana sejarah kemanusiaan tidak pernah mengetahui hal itu sebelumnya, bahkan kini manusia tahu bahayanya kekurangan kadar glukosa dalam darah bayi. Tahnik sebaiknya dilakukan oleh orang-orang yang beriman kepada Allah, atau dapat pula dilakukan ayah atau ibu sang bayi.

p/s; penjelasan lebih lanjut bole mrujuk kepada 
http://mindaahad.wordpress.com/2011/01/30/bahaya-suntikan-vaksin-dan-imunisasi/



National Silat Cekak Ustaz Hanafi 2012 Sempena Festival Kasih Budaya

Perak Team

Kursus Sparing Black Belt oleh Jurulatih Korea 2012 di kedah



9 ulasan:

Unknown berkata...

tq untuk info yang sangat berguna dan telah menyedarkan saya.. cuma nak bertanya 1 soalan. anak saya berumur 1 tahun 2 bulan tapi imunisasi untuk 1 tahun tak cucuk lagi.. yang sebelum2 ni dah tercucuk.. boleh ke kalau saya tak cucuk imunisasi utk 1 tahun ni.. ada kesan tak sebab stop cucuk imunisasi

suri berkata...

Alhamdulillah...berkat kesedaran kami suami isteri refuse any injection pd ank kami...pyh jugak nk fight paed pasal vac ni..perlukan ilmu yg tinggi dn juga ketegasan serta iman yg kuat utk patahkan hujah2 paed ni...lastly paed mengalah ;-)

miss aida berkata...

boleh beri sumber yg kukuh x?..darimana sumber yg anda dapat?.

Unknown berkata...

Boleh bagitau info2 yang saudara/saudari share ni drpd mana? Andakah saudara/saudari seorang doktor? atau pakar ilmuan yg mmg da mendapat kepastian atau rujukan sebelum menyebarkan info2 ini.Dan apakah jaminan kami sekiranya memperatikkn utk refuse vaksin di klinik? Terima Kasih

FaizalRSD berkata...

Bertanyalah pada orang yang arif dalam ilmu perubatan

FaizalRSD berkata...

Bertanyalah pada orang yang arif dalam ilmu perubatan

FaizalRSD berkata...

Bertanyalah pada orang yang arif dalam ilmu perubatan

Tanpa Nama berkata...

saya pun rasa macam pelik dengan kenyataan ni.tapi saya harap ia ditulis dari sumber yang sah dan bukan rekaan.terima kasih

Unknown berkata...

Memang betul elakkan suntikan imunisasi atau vaksin ....frist baby kena minum susu ibu dekat situ dah ada ubat utk segala penyakit yg parents (means moyang sekali) dah kena ... semua imun yg dah sekian lama tersimpan di dna dan rna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...