Rabu, 12 November 2008

Diriku...

Nama di beri Zulkifli bin ABu Bakar di lahirkan di hospital lumut perak pada 26.12.1985 trikh tsunami 2.ehe..jam 10pgi..uwek2x,.Suatu kecil aku aktf,lasak n buas cite ibuku..,cian ibuku sangup juga jaga aku...cyg ibu n ayh.Bersekolah rendah di s.r.k guar perahu,pastu prgi ke men guar perahu n teknik kulim..pastu kija operator sat di klng sanled, seterusya aku dpt smbung di polimas jitra kos dip mekatronik..alhmdullah..tp pening jg kos ni..mcbr jg la.lps 3 taun aku grad pd prtngahan 2006...Aku mula menjejaki alam perkerjaan di prai klng nissei technologi sbgai technician produk...serabut gn minah2 indon yg rmai gn kerenahye...mncbar iman jg..hehe.pastu aku benti sb dpt klng y lebih tggi gajinye slepas hmpir stahun ak kija...padahal jaraknye lbih kurg 300 meter dri aku..risau jg sb aku g alasan nk smbg bljr takut kantoi..ha2..tp xlama aku kija sb tpksa benti krana aku trpilih utk mewakili ngra dlm GTF tkdo ke italy slma 2week,sape xnk g..kija bile2 leh cari g...ni ke luar ngara mgkin sekali seumur idup...aku pun benti setelah lbh kurang 5 bln aku kija...,first time aku naik flight terus 3 flight utk ke italy..jauh jga tmpt 2...btolak di KLIA g thailand n trus itly..tp tmpt utk tnmt kena naik 1 flight lagi...,balik dri tnmt aku xde kija..pastu aku ade di tawarkan 1 pgajian pendek full time bt dilpoma logistics under gov slama 6bulan aje siap ade elaun 5ratus n mkn minum,buku ditangung..selama bljr aku try inteview inspektor n gov ni..yg aku harapkn insp xdpt..tp sbaliknye..y ak xharap...alhmdulillah rezeki...aku dpt gov after 7month first inteview..dan skrg aku ditempatkan di kpkk ipoh perak..hingga kini.

Bab sukan lak..xpnh trlintas nk msuk tkdo..sume kerena silat y aku msuk di bubarkn kerena sb2 tertentu,kebetulan tgk bdk tkdo sedang sepak2 kick2 pack jadi msuk la sb nk sepak bende 2...padahal dulu aku siap kutuk bdk tkdo...blasan kut..he2,hairan jg kerana y ngjar tkdo adalh sorg ustaz..aku join taun 1997,taun 98 first tnmt aku g dan menang sejak 2 aku mula mnt tkdo..kerena ade byk tnmt..alhmdulillah sampai skrg..aku msih aktif dan memegang dgree black belt second dan...walaupun cm xbest dah sb rakan2 seperjuangn aku byk dh kija mana hala n kawin..cuma tinggal aku dengan samsuddin...dulu group aku ade 5 org ke mane kejohanan kami g..aku,pak din,najmi.osman dan khalifah sume men lain2 ketegori..mmg cun la..,xpela zaman dh berlalu. Suatu sek men aku aktif olahraga mgkin kelebihn sb aku tggi..sampai wkil daerah dlm lompat tggi dan 400m & 4x400m...sememangnye driku suka akn xtvt y lasak.Masa d polimas aku tertarik dgn silat cekak suatu dorg bt demo..aku pun join smpai buah potong cikit lagi nk abis..insyallah aku akn cuba hbiskn di mane2 nt..tp aku suka silat cekak hanfi ni..pergerakn yg pntas dgn tehnic y bole di guna pakai..Ape2 pon..aku bukan suka berlawan,hanya di gelangang ja akn sparing...lepas 2 di luar kawan...hanya sport game...itulah serba sedikit diriku..

medal prtama aku...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...